تور ترکیه

تور ترکیه

تور ترکیه

تور ترکیه

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز ، شامل سه رشته قنات و 274 حلقه چاه می باشد که مکانی تفریحی است و امکانی برای بازدید قنات های باستانی جزیره زیبای کیش می باشد . بعضی از این چاه ها به طور کاملاً دست نخورده باقی مانده و بعضی از آنها را جهت تهویه ی بهتر هوا و نوردهی بیشتر به صورت مخروطی درآورده اند . تور کیش تابستان 98 شهر زیر زمینی کیش (کاریز) با توجه به ویژگیهای منحصر بفرد آن از جمله مرجانی بودن جزیره ، آب شیرین قنات ، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی مملو از فسیلهای با قدمت بسیار بالا در فهرست مهمترین ابنیه جهانی قرار می گیرد .

 

شهر زیرزمینی کاریز
قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرده است . قنات کیش از نظر طول رشته قنات و یا عمق چاه‌ها قابل مقایسه با قنات‌هاى دیگر نقاط ایران نیست‌ ، اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره‌ ، چگونگى هدایت آب‌هاى زیرزمینى به سطح زمین در کیش بسیار مهم بوده و نشان مى‌دهد که در زمان خود از پیشرفته‌ترین روش‌ها تور کیش تیر 98 براى حفر قنات استفاده مى‌کردند .

شهر زیرزمینی کاریز

امروزه مجموعه قنات با تغییر کاربری به یک شهر زیر‌زمینی شگفت‌انگیز بدل شده که بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و اکنون کاریز کیش خوانده می‌شود . شهر زیر زمینی کاریز در فاز یک خود به قسمت های مختلف از جمله غرفه های صنایع دستی ایران و جهان ، رستوران سنتی و جدید، موزه سالن آمفی تئاتر سالن کنفرانس ، گالری های هنری تقسیم و قابل بهره برداری خواهد بود . شهر کاریز در عمق 16 متری زیر زمین قرار دارد . سقف آن هشت متر ارتفاع و بیشتر سقف آن مملو از سنگواره ، صدف و مرجان هایی است که با نظر کارشناسی 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارد .

شهر زیرزمینی کاریز

دو ویژگی کاریز را در فهرست ابنیه جهانی در خواهد آورد ، اول اینکه کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا تور کیش تیر واقع است و دوم آنکه تنها بنایی است که سقف مملو از صدفها و مرجانهای طبیعی است . گفتنی است که خاک های برداشت شده از کاریز دارای خواص درمانی زیادی است که در " گل درمانی" استفاده های فراوان خواهد داشت .

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.